2010-09-05

Xperia

Jag har bytt abonnemang, från Fast Pris (eller Maxi som Tele2 döpt om det till) till vanligt Kompis, för att jag inte använder alla 3000 minuter/sms/mms varje månad och det kostar minst 600 kr på varje räkning ändå. Dessutom så hade dom fortfarande Sommarkampanj på Kompis så jag slipper månadsavgiften fram till nyår. Jag ringer fortfarande gratis till Tele2 med Kompis så jag inbillar mig att det kommer bli billigare. Alla långa dyra samtal till myndigheter och sånt kan jag göra på jobbmobilen för då det kostar inget ändå. Där har jag Telia Fast Pris.

Jag tog en Xperia X10 Mini för 150 kr i månaden för det var dags för en ny mobil, eller det va lika bra när jag ändå skulle byta abonnemang.

Jag hämtade ut tfn på posten och den är liten och trevlig i nån timme fram tills den börjar glappa i skärmen ... ljuset går upp och ner och till slut så är det som att backlighten inte vill va med längre, jag ser lite vad som händer på skärmen men inte mkt nog för att kunna använda telefonen, nu flashar den till lite då och då så jag ser vad som händer men den är oftast helt svart. Roligt ... trasig på mindre än tre timmar. Helt galet va tekniska saker går sönder i mina händer. Dom har ju självklart ingen kundtjänst under helgen så jag får snällt vänta tills i morgon på att ringa å reklamera telefonen. Surt som fan.

Skärmen funkade i typ en halvtimme igår, jag tankade ner en patiens från Android Market, via WiFi eftersom jag inte har mitt SIM-kort i telefonen, och spelade tills skärmen dog igen. Irriterande ... borde få nån sorts kompensation.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy