2010-09-21

Jävla politik

Jag e trött på att folk ska kalla varandra för rasister. Ni dömer ut era "vänner" utan att ens fråga VARFÖR.

Såhär tror jag att det är, folk är inte trötta på invandrare utan på invandringen, förstår du inte skillnaden så ta reda på det innan du säger nåt här, och dom som är ansvarig för invandringen är politikerna. Det är dom som sätter upp regler och bestämmer vilka kriterier som gäller för att få stanna osv.
Man är inte rasist för att man ledsnat på INVANDRINGEN. Fatta!!

Å jag håller med om att vi inte kan ta emot vartenda en som tröttnat på sitt hemland, är det rimligt att jag flyttar till Spanien bara för att jag ledsnat på vintern? Om dom nu hade haft ett likadant socialförsäkringssystem där som här (det kanske dom har, fan vet jag) så är det väl knappast rimligt att jag ska kunna sätta mig på en strand å dra in soc.bidrag bara för att jag inte vill lära mig spanska och därmed inte kan få ett vettigt jobb? Låter inte så juste mot dom spanska skattebetalarna eller hur?
Man kan inte få stanna här bara för att det är jobbigt där man kommer ifrån. Det MÅSTE finnas en bra anledning till att man ska få stanna.

Det är precis lika orimligt att skicka en flicka som har invandrade föräldrar till ett land som hon aldrig sett och aldrig kallat hem bara för att mamma och pappa bestämde sig för att bryta mot lagen och stanna i Sverige trots att dom inte fick. Att hon dessutom riskerar att bli dödad när hon kommer dit gör ju bara saken ännu mer orimlig.

Jag tror på att hjälpa folk på plats istället, "teach a man to fish" å allt det där. På den punkten håller jag med SD.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy