2010-09-25

Fördomar och rädslor

Visst är det intressant hur folk väljer att tolka saker som sägs baserat på vem som säger det?

Om jag t ex var rektor på en skola och skulle säga att jag inte kunde ta emot fler elever för att det då skulle innebära att dom som redan gick i skolan skulle få en sämre utbildning/undervisning så skulle du antagligen tycka att jag va ganska vettig som brydde mig om mina nuvarande elever.

Men om jag var Sverigedemokraternas starke man i Gnosjö, som först lovordar invandrare för att dom räddat bygden och tagit dom industrijobben som ingen annan ville ha, säger samma sak så blir han genast en sån där "dålig" sverigedemokrat.

Känns inte rättvist när han faktiskt har rätt, ta inte hand om fler än du kan hantera så att dom som behöver hjälpen får den.

Det är inte svårare än så, don't bite of more than you can chew.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy