2010-09-05

Gated community

Bostadsrättsföreningen har satt upp grindar vid alla ingångar till alla gårdar i föreningen. Låste grindar där nyckeln till tvättstugan passar, men vi kommer bara in på vår egen gård med nyckeln. Hur paranoid får man bli egentligen?
Jag minns att vårt trappombud sa att när det har varit match på Söderstadion så brukar det va folk som går genom våra gårdar och har sönder saker. Jag har ännu inte sett det hända på våran gård eller hört att det har hänt på nån annan gård så jag undrar om det bara har hänt en gång eller om det bara är inbillning.
Styrelsen gör mig seriöst orolig, vad är det för folk som bor här egentligen?
Klarar man inte av att det finns människor runt omkring en så kan man väl flytta ut på landet...istället för att lägga en jävla massa pengar på att låsa in/ut folk från sina gårdar.
Barnen kommer bara kunna ta sig in genom porten och om dom är på gården så går inte ens det för det finns ingen portkod till portarna på insidan. Helt stört enligt mig.

Vill här ifrån...gillar INTE tanken på en "gated community".

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy