2010-10-03

Stört!!!

Det sitter en till jävla p-bot på bilen nu, det blir 1 650 kr den här VECKAN som kommer att generera EN påminnelse och som efter det kommer gå direkt till kronofogden.
Jag har inte räknat den här månaden men det är MINST 5 000 kr i p-böter.

Vet ni varför? Jo för att en viss person har gått runt och sagt till folk att vi har ett stort Jacuzzibadkar i ett av våra badrum. Detta har gjort att folk här runt oss är avundsjuka och tycker att det "sticker i ögonen" när vi ställer bilen på gatan. Det ser tydligen ut som att "vi tror att vi står över alla andra och gör vad vi vill".
Sanningen är den att det inte finns några parkeringsplatser i närheten av oss, det finns ett garage som har en gästparkering men den har varit stängd fram tills för nån vecka sen och ska jag stå där så kostar det 40 kr/dygn (alt. 5 kr/h men det räcker ju inte ens över natten så det blir 40 hur man än vänder på det). Garaget har varit stängt för att taket rasade in för att dom som skulle skotta taket inte gjorde det tillräckligt bra. Jag har fått en p-plats från och med den 1:a Oktober men dom har inte fixat mitt kort så jag kommer inte in i garaget än. Vilket gör att p-boten känns extra jävla surt just idag. :(

Jag har bott i Skarpnäck i snart 11 år och ALDRIG fått så många p-böter som jag fått sen vi flyttade hit till den här föreningen så det enda jag kan tänka mig är att folk här är otroligt intoleranta eller så är dom ute efter oss. Efter mötet med styrelsen i torsdags så tror jag på fullt allvar att dom är avundsjuka på vår icke-existerande jacuzzi. Vilket är helt sinnessjukt och helt makalöst barnsligt.

Hatar det här stället och vill bara härifrån.

Jag är helt övertygad om att anledningen till att grannen som polisanmälde oss och stod och gapade att vi minsann badade på nätterna sa så för att han tror att vi har ett bubbelbadkar. För att det låter mer än ett vanligt badkar. Jag insåg det på mötet.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy