2010-10-05

Rubrik vore nåt...

Hade en idé om att göra ett program eller webbtjänst för småföretagare där man på ett enkelt sätt kan hantera sina vardagsbekymmer med fakturering, lägga in saker man handlat till företaget, ta ut lön osv.
Det finns redan program för allt sånt här men dom är så sjukt krångliga och skrivna av ekonomer för ekonomer så en vanlig idiot kan inte hantera det.

Jag har kört SPCS Enskild Firma och det fanns inget i det programmet som hjälpte mig med hur mkt som jag ska betala till Skatteverket när jag tar ut t ex lön, jag vill kunna fylla i hur mkt jag vill ta ut och få veta hur mkt som ska sättas in på skattekontot. Jag vill ha ett idiotsäkert sätt att skapa en lista på inventarier jag köpt och hur mkt jag kan skriva av på dom varje år...osv. Det ska va LÄTT för ett vanligt PUCKO att göra allt det där vilket jag inte upplevde att det var i SPCS Enskild firma.

Det skulle krävas en hel del hjälp med detaljerna för att få till nåt som är skitenkelt att använda men jag VILL göra det!

Dagens tanke. ;)

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy