2009-04-01

Ska jag gadda mig?


Alla andra verkar ju göra det...:P
Näe, skämt åsido det e inte därför jag vill göra det, jag vill ha den stora masken på bilden, bara en outline kanske men jag vill att slitaget ska synas.
Ingen text eller nåt sånt, bara masken.

Varför? Jo, bland annat för att han var förste europé, och hittills ende svensk, att vinna Vezina Trophy, rookie of the year och hade en makalös statistik.
Men även för att jag inte hittat ett ont ord om honom nånstans, han var Hammarbyare i kropp å själ från dan han föddes till dan han dog.
När han dog så donerades organ till sex olika personer, en person fick tillbaka synen t ex, och Pelles tränare kommenterade det med orden "Pelle's last and greatest save."

Pelle valdes även postumt in i All-Star laget den säsongen vilket heller aldrig hänt i NHL's historia.

#31 är inte pensionerad i Philadelphia men har aldrig burits av nån annan sen dan Pelle dog pga att Jim "Turk" Evers, materialförvaltaren i Flyers, har vägrat lämna ut det numret.

Engelsk wikipedia eller Svensk wikipedia (Dom diffar lite med infon...)
Officiella Pelle Lindbergh sajt
Svenska Fans hyllning
Hammarby Hockey
Svenska fans, historien om Pelle (det e så man vill gråta när man läser vissa delar)

Känns väl som skäl nog att hylla en av de största med en tatuering? ;)

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

2 comments:

Anonymous said...

Det tycker jag som en bra ide, det ska finnas ett djup bakom en tattoo och det gör det ju på denna.

Ps.. tack för alla kommentarer. Du är bäst vännen!! Puss och kram

Ztamizzen said...

Ska avvakta Emmas gaddning å se om dom e nåt att ha, annars kan jag ju gå till East Street... :)
Det va så lite så, tack själv. :)
pöss å kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy