2010-03-19

Moral

Jag sitter å funderar hur det är ställt med moralen hos vissa.
Är det okej att jag och Emma lägger ner i snitt 5 timmar om dan i nästan 3 veckor och att sen Fia tror att hon ska ha lika mkt av vinsten för lägenheten?
Är det okej för hennes mamma att sitta i tfn och säga att vi ska lösa det på ett lungt och sansat sätt eftersom vi har ett barn tillsammans och måste kunna samarbeta?
Samarbeta?? Fia svarar inte i tfn, hon kan inte läsa sms (säger hon, fast Simon säger att hon lånat en touch telefon av en kompis så det tror jag inte på. Varför skulle han ljuga om det?). Hennes mamma har precis blivit av med sin jobbtelefon och kan bara ringa hemifrån så den enda kontakten kommer att ske på kvällar. Via Fias mamma. Hur sjukt är inte det? Och då har dom mage och säga att jag ska ge mig och ge Fia HÄLFTEN av pengarna bara så det inte blir nåt bråk? Hon pratar inte med mig?! Kan det bli VÄRRE?

Emma körde slut på sin rygg och sina knän när vi renoverade, nu är hon sjukskriven och kan inte jobba på två veckor och jag har -422kr på kontot. Vi åkte fram å tillbaka till IKEA minst tre ggr. Vi har handlat färg på Rusta och på **** (kommer inte ihåg namnet) ute på Värmdö. Vi har handlat lister, skruvar och penslar på ByggMax.
Vi har åkt kors och tvärs för att få tag på allt som behövdes och till slut så fick vi till lägenheten så att vi fick 890 000 kr för den.
Mia (mormor, Fias mamma) städade och bonade golvet vilket tydligen tog 61,5h. Hur hon lyckas komma fram till den summan är ett totalt mysterium för mig för lägenheten är på 59,5 kvm. Min bror räknade lite fort ut att det blir ungefär 1h och 4min PER KVADRAT! Jag va där VARJE dag utom EN och hon va där under MAX 5-6 dagar och då var dom där EN hel dag. Resten va efter jobbet.

Om det tog SÅ lång tid för henne att städa så tog det MINST 160h för mig och Emma att renovera kök, badrum, måla väggar och sätta upp lister.
I verkligheten så tog det runt 105h (i snitt 5h om dan i tre veckor, lite mer vissa dagar och lite mindre andra dagar). Jag jobbade lite mer än Emma för nån måste ju ta hand om barnen oxå. Vi körde oss själva i botten, helt och hållet slutkörda.

Nu förväntar sig Fia att hon ska ha lika mkt pengar som jag? Helt allvarligt? Var är moralen, finns det nån som helst känsla för rätt och fel i den människan? Jag tror inte det, jag tror hon tror att hon har rätt till ALLT, oavsett om hon förtjänar det eller inte för det skiter hon i, fullständigt.

Jag tänker inte ge henne mer än jag absolut måste, inte en krona mer än nödvändigt! Helst ingenting alls men jag måste ju ge henne nåt, trots allt. För jag har MORAL och är ÄRLIG och hade en helt rättvis plan men den dög inte.

Hon skulle få 100 250 kr och jag skulle få ~162 000 kr, för jag fick lånet till handpenningen, inte vi, bara jag å det har jag papper på.
Jag skulle betala handpenning på den nya lägenheten, på 90 000 kr, kvarskatt på i runda slängar 40 000 kr och sen ha runt 30 000 kr kvar.
Efter skatt så skulle hon ha 78 000 kr kvar att göra precis vad hon ville med.

Jag tycker det är jävligt rimligt med tanke på jobbet jag och Emma la ner på lägenheten och det faktum att jag var den som hittade lägenheten, fixade handpenningen, köpte den, fyllde i alla papper hos mäklare, flyttade hela skiten (tillsammans med bror och syster, Fia gjorde inte ett skit då heller) från Bagis till Skarpnäck.

Vad har hon bidragit med då? Hon har supit, dragit hem en jävla massa katter, undulater och fiskar som har gjort MITT liv till ett helvete. Hon har vägrat ha sex under väldigt långa perioder. Anklagat mig för misshandel när det va HON som attackerade mig, det enda jag gjorde var att putta bort henne så hon ramlade på handen och fick ont i handleden. Självförsvar enligt mig, misshandel enligt henne. Å nej jag varken överdriver eller undanhåller fakta. Det är EXAKT vad som hände.

Det finns 1000 andra saker som jag skulle kunna ge som exempel men jag orkar verkligen inte älta den skiten nå mer.

Jag är fullständigt less på henne jävla beteende och jag tänker inte ge mig, om så alla jävla pengar ska gå till advokater och vi blir tvungna att flytta.

En sak som är jävligt säker är att pengarna ska inte hamna på nån annans konto än på MITT när vi säljer nästa fredag! Efter idag så litar jag inte en sekund på Mia.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

4 comments:

FelixFeli! said...

Helt seriöst? hur faaaan i helvete är fruntimret funtat? Suck, vissa människor säger jag bara... :/ Man blir fan mörkrädd..

Jesse-Paloma said...

Jag kan bara hålla med Sanja i det hon skriver och även Le lite över att jag känner mig lyckligt lottad i mig själv, som inte är sån.

JAG ÄR NORMAL ! (lite iaf.??)

Puss på dig vännen!! KÄMPA!

Ztamizzen said...

Spank u bitches. ;)
Det visar sig att jag har laglig rätt till mer eftersom jag var den som gjorde allt jobb för att få ut 890 000 kr för lgh. Iaf den av oss två som äger lgh.
Så ere nån som har en marknadsmässig summa på hur mkt en hantverkare kostar för det jobbet jag gjorde? Han/hon ska va målare, snickare och vvsmontör. ;)

Ztamizzen said...

Å lite grann elektriker oxå. =)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy