2010-02-16

Karma eller inte...

Jag tror inte på karma, eller på en högre makt eller nåt sånt MEN nåt e på g och jag fattar inte vad eller varför.

Om jag ska försöka sammanfatta vad jag menar och hur jag vet att nåt e på g:
Vi börjar med idag och jobbar oss bakåt, idag började med att Emma skulle jobba, vilket hon gjorde, hon fick betalt och åkte hem. Igår fick hon ett förskott så att hon kunde va hemma och sova bort sin envisa förkylning vilket va snällt av hennes chef, men idag, efter att hon kommit hem, EFTER att hon hade fått betalt så hörde hennes chef av sig och bad att få tillbaka dagens lön som en betalning på förskottet. Varför han HELT plötsligt ville ha tillbaka dom pengar hon fått samma dag framgick inte. Han hörde senare av sig och sa att dom löser det på torsdag istället. Lite stressigt mellan samtalen för vi är panka men det löste sig.
Jag åkte hem, vi käkade pizza och åkte till ByggMax för att köpa lister till lägenheten, detta gick såklart bra, inte mkt som kan gå fel.
När vi ska åka därifrån så hoppar helt plötsligt drivremmen av på bilen och jag kan knappt svänga. Jag ringer förs Jäger för att kolla om det e lugnt att åka hem iaf och att bilen inte kommer att gå sönder eller koka upp eller nåt sånt. Han sa att det va okej. Bara för att så ringde jag även min bror, som är utbildad bilmek, och han ställde upp och kom för att hjälpa oss. Dagens hjälte, för han fixade remen, den va inte av utan hade bara halkat av från spännrullen, efter mkt slit så fick vi tillsammans tillbaka allt på plats. Hans tips va att köra som en gubbe hela vägen hem och att lämna in bilen på verkstad ganska fort. Nåt jag inte har råd med just nu.
Saken löste sig den här ggn. Jag släppte av Emma så hon fick gå hem och lägga sig, när hon kommer hem så har Nemi lyckats sätta på spisen och nästan bränt ner vårat hem...och ätit upp allt rostbröd samt rotat runt i alla papperskorgar vi har. Jag åkte till lägenheten och bar upp listerna sen handlade jag cigg och en läsk på ICA.

Igår så rullade saker på som vanligt på jobbet och jag åkte hem för att hämta Simon klockan halv sex vilket sket sig med tio minuters marginal för jag va tvungen att stanna och tanka på vägen, hade 0 på mätaren så jag vågade inte köra hela vägen hem. När jag hade hämtat honom så lämnade jag honom hemma med Emma som låg och sov och Simon spelade dator medans jag åkte till ByggMax och köpte taklister. Anledningen till att jag inte köpte allt på en gång är att jag inte hade pengar till allt igår.
Sen åkte jag till lägenheten och bar upp listerna, inte roligt när dom är 420cm långa och trapphuset INTE är det, flyttade kylen så att Fias mamma kunde göra rent under. Sen hem, ut med hundarna, ner i tvättstugan, upp igen och lagade mat till Simon, åt en halv tallrik innan jag skulle ner i tvättstuga igen. Då insåg jag att jag nånstans på vägen har lyckats tappat nyckeln till tvättstugan. Den bara försvann. Jag hittade den på fönsterblecket till samlingslokalen i morse så den är tillbaka. Tappade den antagligen utanför dörren till tvätten.
Så jag blev insläppt i tvättstugan av en tjej som va där och satt och väntade på att tvätten skulle bli klar medan Emma fick Simon att gå och lägga sig.
När tvätten va klar så åkte jag till Bagis med andrahandskontraktet som Julia skulle skriva på. Hon fick det och skulle ta kopia på det. Sen tillbaka till lägenheten för att sätta upp listen mellan luckorna som jag köpt, flytta tillbaka kylen och städa ur köket lite så det går att fota det.

Då är klockan tjugo i tio och jag har suttit ner i fem minuter medan jag åt...jag är sönderstressad och på skitdåligt humör och låter det gå ut över Emma som inte har förtjänat det. :( *förlåt igen*

Nu klumpar jag ihop allt för jag kommer inte ihåg dagar osv.

Vi har slitit och målat i lägenheten sen i Torsdags förra veckan, bytt luckor och lådor i köket och inte kommit därifrån förs halv ett ett på natten fram tills i Tisdags. Efter Tisdag så har vi inte hunnit vara där lika mkt men vi har ändå varit där och målat klart.

Vi har letat, mest Emma iofs, efter saker på Blocket och Eniro Köp & sälj och har varit iväg och köpt en toalett, ett handfat och en spis. Allt för sammanlagt 700 kr. Vi har handlat färg och penslar, handlat på kredit på IKEA så att badrummet ska se fint ut. Trots att vi är näst intill panka. Men vi är nästan klara, det är visning på söndag så då MÅSTE vi va helt klara. Under tiden så har Simons mamma hållit sig LÅNGT borta, det va inte förs den här veckan som hennes mamma sa att hon skulle städa allt och att hon hade fullmakt på allt som hade med försäljningen att göra från Fia.
Så kan det gå när Emma får frispel och skäller ut Fia så både mäklare och fotograf vart nervösa. Lika bra, hon har förtjänat det.

Under hösten, eller egentligen sen Emma flyttade in så har vi haft sjukt lite pengar hela tiden, alla har varit småsjuka nästan hela tiden och båda Emma och jag har varit skittrötta. Jag vet inte vad det beror på men det har slitit på förhållandet och på oss båda.

Det jag undrar är när ska det sluta? Man tappar ju hoppet när det aldrig lättar, när det så fort det händer nåt bra så händer det nåt skitdåligt. Som det här med Nemi. Jag vet inte var det kommer att sluta men jag hoppas nånstans att allt det här jävla slitet, sen i september, kommer att löna sig. När ska vi få våran belöning?

Om den inte kommer snart så ere slut på Mr. Nice Guy, då vet jag att det inte lönar sig att va snäll och göra saker man egentligen inte vill bara för att va snäll för det finns ingen pay-off.
Jag tror mer och mer att det gäller att ta för sig när det går för gör man inte det så får man inget.

Där har vi kanske mitt nyårslöfte, att ta för mig och inte låta nån trampa på mig? Att inte va nån till lags för att va snäll utan säga nej när jag inte har tid, ork eller lust.

Om inte belöningen kommer snart så tar jag den själv, sättet får ge sig men jag ska fan ha. Så enkelt är det.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy