2010-02-22

Dagar som dessa...

Jag skulle kunna klaga på kollektivtrafiken men jag åkte bil idag, det tog en timme och fem minuter för den här rutten: Vägbeskrivning på Eniro! (inte helt rätt väg, jag åker via essingeleden men ni fattar poängen iaf). Men helt allvarligt, stod tunnelbanan still på 70 och 80-talet när det va runt den här temperaturen ute? Nä den gick då, bussarna oxå, iaf va jag minns. Va har dom köpt för jävla vagnar? Tillverkade i Kalmar så borde dom väl tåla lite kyla? Eller är det växelsystemet som inte pallar kylan? Sluta byt till skit!!
Det första som får stryka på foten i konsumtionssamhället är fan kvalitet...så mkt som möjligt så billigt som möjligt, då blir det skit...hur länge sen var det ni köpte en leksak till era barn som faktiskt höll mer än några dagar? Jag hade en Tonkabil när jag va liten som fortfarande är nästan helt hel, inte ens Tonka gör saker som håller numera.

Bara skit, billigt skit, å det som är kvalitet och kostar pengar har man inte råd med. Farsan hade en Peakjacka som jag fick/tog när han dom som är mer än tio år gammal, nu är den iofs trasig men den höll i fan tio år. Han hade även en GAMMAL militärjacka, den som amerikanerna hade i Korea på 50-talet och den har jag kvar och den är lite fransig i ärmarna och det fattas nån knapp men i övrigt är den hel. Den är tillverkad 1954 ... det står på en lapp på insidan.
Jag köpte ett par Jeans på New Yorker, iofs för 400 kr, och på dom är tyget så tunt i arslet att dom sprack efter tre månader.

Gu va jag låter gammal när jag klagar såhär men det skiter jag i! :D

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy