2009-10-10

Inbrott i bilen och Trygg Hansa

Nä det är inte den nya bilen som fått påhälsning utan den gamla SAAB:en.

Vi var ute med hunden mitt i natten och tänkte kolla om jag fått nån p-bot, bara för att ha nånstans att gå, och upptäcker att nån har snott ETT av däcken, sommardäck, och slagit in rutan på höger passagerarplats bak.

Dom har uppenbarligen inte varit inne i bilen för alla dörrar var fortfarande låsta.
Vem fan snor ETT SOMMARDÄCK i Oktober? Det ligger fyra vinterdäck i bakluckan?!

Jag hade städat ur bilen lite tidigare i veckan för jag skulle försöka sälja bilen så det fanns inget av värde i bilen, förutom en blåtandshandfree till mobilen som nu e borta, men det verkar inte som dom va så intresserade av nåt annat än just däcket som vart stulet.

Trygg Hansa då...man kan inte logga in hos dom efter klockan ett på natten! Why?
Man kan inte göra skadeanmälan på webben, man måste ringa, men man kan inte ringa på helgen utan då får man vänta till kontorstid på måndag. Det ENDA man kan få är att man blir omkopplad till bärgare å det klarar jag av alldeles själv...sjukt dåligt!

Till råga på allt så har jag bara trafikförsäkring på bilen så nu kommer den antagligen kosta mig 500kr istället för att ge mig 3-5000kr ... jävla skit.
Men det här är det sista problemet jag har med den där jävla skitbilen nånsin.

Å jag ska byta försäkringsbolag till ett som klarar av att svara i telefon NÄR SAKER HÄNDER istället för när det passar dom.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy