2014-09-15

Ja du

Jag känner mig lite uppgiven för stunden, jag vet inte vad jag ska göra. Uppdragen haglar inte in direkt och när jag blir nekad pga betalningsanmärkning så känns allt väldigt hopplöst.
Jag har tappat suget för utveckling.
Tycker jag att det är för enkelt?
Går jag bara genom proceduren utan något egentligt intresse bara för att tjäna pengar?
Det finns säker sånt jag skulle behöva kämpa med, saker som är svåra och komplicerade, men jag har inte sprungit på något sånt på väldigt länge.

Jag behöver en ny utmaning, något nytt jag kan bli bra på.
Projektledning? Det är inte svårt men kan säkert erbjuda en hel del nya utmaningar.
Men vem skulle ge mig ett sånt uppdrag? Jag har aldrig gjort det med nån sorts kontinuitet förut och jag kan inte lämna en referens. Så hur ska jag få in en fot?

Ingen tar en chans på en, på pappret, nybörjare.

Så problemet med att vara konsult är att det inte går att vidareutveckla sig, eller går det?
Rent logiskt så måste ju konsultbolag vidareutbilda sin personal, eller hur? Sen när dom har gått klart sin kurs så måste dom ju ut på uppdrag, utan referens. Alltså säljs dom in, av bolaget, bolaget tar en chans.

Hur löser jag det med enskild firma? Jag får helt enkelt bli bättre på att sälja. För att kunna vidareutveckla mig så måste jag vidareutveckla mig.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy