2012-10-30

U get what u deserve...

Jag ska fylla på allt eftersom, jag behövde bara skriva ner min grundtanke.

Jag läste en status på fejjan idag av en tjej som var jätteförvånad över att hon sett en kille som bar på en bebis och bar alla matkassar när hans tjej frågade om inte hon skulle bära nåt. Han hade svarat nåt i stil med "Nej älskling, du har burit nog."
Hon trodde den "arten" var utrotad.

Det som för mig irriterad är hon inte verkar förstå att tjejen i fråga antagligen hade FÖRTJÄNAT mannens, i brist på ett bättre ord, godhet.

Feminismen har knullat sönder huvudet på folk.

Om allt ska vara jämlikt så ska män och kvinnor bära lika många kassar från affären till bilen.
Det är ju rättvist eller hur?

Men det verkar denna kvinna/flicka ha missförstått.

Så, det är knappast männen som försvunnit! Dom har blivit avrättade av feminister!
Man FÅR inte bete sig så längre för då är man en manschauvinist.

Man vet inte vad man har förs det är borta...och en chauvinist är lika illa som en annan.

Jag har inget emot att vara en gentleman, faktum är att det är mkt lättare för mig att vara det än att inte vara det. Det jag ogillar är när mottagaren för min vänlighet visar sig vara ovärdiga, på ett eller annat sätt.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy