2011-01-22

Hello alla ointresserade

Efter några dagar med lite självinsikt så tänkte jag försöka plita ner vad jag kommit fram till.

Jag har länge funderat på varför jag hellre sitter hemma, framför datorn, och gömmer mig. Tanken har varit att jag är blyg och alltid blir nervös i nya människors sällskap men det förklarar ju inte varför jag inte har några direkta vänner eller varför jag blir så fruktansvärt nervös inför nya och utsatta situationer.
Ärligt talat så har jag inte funderat så mkt på det egentligen, eftersom jag inte kommit fram till nåt förs nu, men jag har iaf undrat utan att direkt tänka på det.

Hur som helst så sökte jag, eller om det va Emma som sa nåt, på Social Fobi och hittade lite tester lite här å var. Jag gjorde ett på Expressen, jajaja jag vet att det är en skittidning, och när jag såg frågorna så insåg jag att jag aldrig har sett på dom situationerna som symptom på nåt MEN när jag fick dom i ett sammanhang så insåg jag ganska fort att jag antagligen har Social Fobi.

Jag blir t ex SKITnervös när jag ska träffa nya människor, jag blir fan nervös när jag ska träffa folk jag känner, som på senaste kryssningen. Det är iofs folk som jag mest pratat med online men ändå träffat några ggr, men jag blir skitnervös ändå.

Med "nervös" så menar jag att jag blir alldeles svettig mellan skinkorna, jag blir skitnödig och händerna börjar skaka. Inte ett "normalt" stadie av nervositet direkt.

Att ställa sig upp framför folk och prata är inte att tänka på.

Nu ska jag glo på Top Gear och fundera på om det jag precis skrev verkade vettigt och gick att förstå. :P

Nu ska jag bara försöka övertyga psyk om att det är så.

PS. Jag ska självmedicinera lite oxå, med rödvin! DS.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy