2009-06-03

Tatueringar, punka å läckande bilar ...

För dom som jag gnällt för vet ju att min min bil läcker lite här å var i nuläget, det läcker bensin mitt mellan motor och tank, det droppar olja från motorn och bilen är allmänt ganska kass.

Igår så skulle jag hem till Emma för att köra henne till tatueraren, hon sa att det va en jävla trafik på vägen ut till Orminge men jag trodde inte att det va fullt så illa som det visade sig va så jag skulle ta bakvägen, eller gamla vägen kanske det heter.

Jag svängde av vid Forum och tyckte att bilen svängde lite väl villigt till höger, åsså lät det hemskt när jag stängde av radion så jag svängde in på parkeringen vid Nacka Ishall.
Klev ur och såg att höger fram va helt platt, ringde Emma å sa att jag hade punka, hon svor (ovanligt ... "fitta") och sa att hon skulle ta taxi och att vi skulle mötas hos tatueraren istället.

Jag bytte däck på typ 5 minuter, åkte till macken och försökte lista ut hur många BAR 420 PSI är ... och jag har fortfarande ingen aning, jävla bil å ha Amerikansk manual ... däcket är typ pumpat nu iaf. Handlade på Donken, köpte cola, choklad och tankade å åkte in till stan igen.

Sen satt jag där med Emma moster Matilda* och flinade lite när Emma grimserade som fan emellanåt, gick å handlade godis, åkte å handlade kräftor med Matilda (man skulle kunna tro att dom där två är gravida när man hör vad dom äter ibland, så ÄR inte fallet kan jag ju tillägga). Åsså betalade jag, jag ska få tillbaka, det va bara ett lån.

När tatueraren väl gav upp för att färgen inte fäste längre så åkte vi hem å käkade kräftorna, klockan var väl typ 23 när vi kom hem.

Idag har jag bokat tid på verkstad till på måndag, lär ju bli billigt, men dom ska bara få fixa det som är direkt trasigt och det som dom gav mig nedslag på hos besiktningen. Åsså fyra nya, billiga, däck. Bilen ska inte överleva sommaren är det tänkt så varför köpa dyra däck? Den har fan gått 25 000 mil så det är dags för pension.

* Moster Matilda är 20 för den som undrade.

PS. Glömde att jag ringde Sess oxå på väg till Orminge, bara för att hon så fint pikade mig i SMS "Hej, vem är du?" ... biatch!! :P DS.

I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be.

1 comment:

Anonymous said...

Hahahaha.... LOL

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy