2012-09-26

CSN och förmåner

Visste ni att man kan få låna pengar till att köpa möbler och köksutensilier från CSN? Det kan man! Men bara om man är "flykting i Sverige".

Kvinnor kämpar för lika lön för lika arbete, men vem kämpar för att alla ska ha rätt att möblera sitt hem?
Vad är tanken? Att jag som "svensk" kan ta ett lån på en bank? När jag har CSN som enda inkomst?
Eller kan jag helt enkelt bo hos mina föräldrar eller hos nån annan släkting eller vän?

Jag undrar varför ALLA inte har rätt att ta ett LÅN för att köpa möbler hos CSN. Med en ränta på 3,65 %.

Nordea tar 6,20 % i rörlig ränta för ett privatlån.

Ska inte alla i Sverige ha samma förutsättningar? Eller är det helt enkelt lite mer synd om vissa?
Om nån hade haft den åsikten om mig, att det är synd om mig alltså, så hade jag blivit förolämpad och förbannad.

Men då har jag lite mer självrespekt än att t ex ställa mig utanför socialkontoret och gapa och skrika om att jag inte fått det hus jag "beställt".

I min värld förtjänar man det man vill ha.

Fin!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Bloggerfy